2010. február 12., péntek

tiramisu

"édesség, ami feldob..."

A legjobb desszert lehet akár egy cukrászdai beszélgetés mellett, akár egy kora esti kandalló előtt való összebújós együttléthez is.
 A "tirami su" egy olasz kifejezés, melynek jelentése "dobj fel", ami a két koffein tartalmú alkotóra utal, az espresso kávéra és a kakaóporra.
Az itáliai finomságot a 17. században készítette először, egy sienai cukrász mester Cosimo de Medcini tiszteletére, aki Toscana egyik elöljárója volt abban az időben. Így szeretett volna kedveskedni a főúrnak, mivel tudta, hogy nagyon édesszájú.
Ezt a kis történetet olvastam a minap, mikor úgy döntöttem, hogy elkészítem én is.
 Most megmutatom, hogyan készítem én!

"íme a receptem..."

TIRAMISU
hozzávalók:
  
4db tojás
180g kristálycukor
50g vaniíliáscukor
500g mascarpone 
3db narnacs 
300ml espresso kávé
1/2 dl rum
40db babpiskóta 
holland kakaópor
elkészítés:

 Első lépésben, két tálba válaszuk külön a tojás fehérjét a tojás sárgájától. A két fajta cukorral a tojások sárgáját krémesre keverjük. - addig keverjük, hogy szinte kifehéredjen és krémes legyen - Hozzáadjuk a mascarpone-ét és a reszelt narancsok héját, majd egyneműsítjük őket. A tojás fehérjéből kemény habot verünk, amivel lazítani fogjuk a mascarpone-és masszánkat.
Második lépésben, egy tálban a langyos espresso kávét összekeverjük a rummal és megforgatjuk benne a babpiskótánkat.
Az enyhén a rumos kávét magába szívott babapiskotával, kibéleljünk egy üvegtál fenekét, majd a mascarpone masszával betakarjuk. Ezt megismételjük még kétszer, s végül megszórjuk kakaóporral a legfelső réteget.
 Ezt egy éjszakán át pihentetjük a hűtőben, majd másnap szeletelve, gombócolva vagy akár a tálból kanalazva is fogyaszthatjuk.

    
Bon appétit!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése